• Друк

Менеджмент соціокультурної діяльності – нова, модна, перспективна галузь знань і професія. На сьогодні у багатьох ЗВО України відкритий набір на цю спеціальність. У Національному педагогічному університеті імені М. П. Драгоманова перший набір на бакалаврат відбувся у 2010 році, а в магістратуру – у 2015 році.

Специфіка менеджменту соціокультурної діяльності полягає у спрямованості на активне функціонування особистості в конкретному соціальному середовищі, на формування її соціально-культурного статусу, вибір і проведення адекватних форм її участі в соціально-культурних процесах. Тобто, менеджмент СКД – це не просто управління певними бізнеспроцесами, а перш за все робота з людьми, залучення їх до соціокультурних дій, активного включення в процеси, які здійснюються суспільством та його соціальними інститутами.

Така співпричетність людини передбачає свободу, вільний усвідомлений вибір нею власних уподобань і цінностей. Тому в управлінні соціокультурними процесами перетинаються педагогічні й культурологічні знання, а ще – економічні, психологічні, історичні і, обов’язково! – знання мов. Саме на ці розділи знань і спрямовані наші навчальні плані з урахуванням практичної спрямованості професії менеджера соціокультурної діяльності.

Соціокультурні процеси в сучасному суспільстві пов’язані із креативними індустріями, що формують креативну економіку. Сам термін виник зовсім недавно – після 2000 року. Але процеси креативної економіки є настільки помітними, що на сьогодні від 3 до 6 % валового внутрішнього продукту розвинених країн світу створюється саме в цьому секторі, а кожний долар, який вкладається в креативну економіку, дає прибуток від 3 до 10 доларів. Як галузь виробництва креативна економіка суттєво відрізняється від класичної економіки.

Якщо для класичної економіки характерними є конкурентна боротьба, орієнтація на існуючий попит, узгодження ціни і видатків, то креативну економіку вирізняють співпраця і згуртованість, створення нових продуктів, креативні рішення. Саме для управління людьми в цій сфері і потрібні менеджери соціокультурної діяльності.

До креативної економіки відносять такі основні сфери:

• Телебачення та радіо, ЗМІ

• Виконавські мистецтва, музика

• Театр, кіно, галереї, музеї, виставки

• Розважальні центри, парки та комплекси

• Івенти, реклама, мода

• Туризм, гостинність

• Дистанційне обслуговування На кафедрі менеджменту та інноваційних технологій соціокультурної діяльності освітній процес побудований таким чином, щоб студенти могли обрати саме той розділ, який вони вважають для себе найбільш значущим: - івент-менеджмент, - медіа-менеджмент, - туристичний менеджмент, - менеджмент гостинності, - сервіс-менеджмент. Відповідно до обраного розділу студентам підбираються бази практики, пропонуються теми курсових, бакалаврських, магістерських робіт. Навчання на бакалавраті триває 3 роки 10 місяців, в магістратурі – 1 рік 4 місяці, на другій вищій освіті – 1 рік 10 місяців.

Завітайте на нашу сторінку FB: https://www.facebook.com/mitskd