Приймаючою установою для 8-ої конференції ЕAPRIL стала Вища школа педагогіки HEP BEJUNE , розташована в м. Біль/Бьєнн у Швейцарії (Biel/Biеnne, Switzerland). Розташоване у підніжжя Юрських гір і на берегах Більського озера, м. Біль/Бьєнн є найбільшим білінгвальним містом і світовою столицею виробництва годинників. Офіційна двомовність міста не може залишитись не поміченою навіть неозброєним поглядом: назви всіх вулиць, маршрути і графіки руху громадського транспорту, розклад роботи крамниць тощо – абсолютно вся інформація озвучується і пишеться одночасно німецькою та французькою. Це обумовлює колосальну толерантність, відкритість до іншого, готовність допомогти – духом чого пронизані всі аспекти місцевого спілкування між людьми. Тому візит до Швейцарії – це не тільки нові для нас освітні ідеї, але ще й вражаючий досвід позитивного світобачення і гуманізму.
Організаторам конференції вдалось повноцінно реалізувати ще одну специфічну рису ЕAPRIL – багатоманітність форм спілкування. З одного боку, були масштабно реалізовані інтерактивні форми обговорення проблематики конференції для стимулювання глибинних дискусій: інтерактивні презентації, симпозіуми, семінари, майстер-класи, круглі столи, стендові доповіді, групове відвідування шкіл, відеоконференції тощо. Панельний формат передбачав одночасне проведення (на вибір) від 5 до 11 (!) заходів, причому кожен із трьох робочих днів конференції вміщував 4-6 таких «панелей».IMG 7526

 Найбільш популярними темами для обговорення стали: 

- Взаємозв’язок навчання з практикою, професійне навчання,
- Освітні Інтернет-платформи і використання інтегрованих ІКТ та планшетів на заняттях,
- Оцінка і самооцінка в професійному розвитку педагогів,
- Практико-орієнтовані дослідження,
- Програми професійного розвитку вчителів і викладачів,
- Інноваційні форми і методи навчання,
- Мультидисциплінарні навчальні програми та соціальні інновації,
- Освітні проекти.
З іншого боку, для продовження професійного спілкування по закінченню конференції на веб-сайті (http://www.eapril.org/Clouds) функціонують так звані «хмари» (clouds), які протягом всієї конференції і цілого року до наступної наукової зустрічі дозволяють учасникам і членам організації ЕAPRIL обмінюватись матеріалами та коментарями. Ці «хмари» представлені такими напрямками:
Cl 1. Педагогічна освіта.
Cl 2. Професійний розвиток педагогів.
Cl 3. Освітні стратегії та навчальне середовище.
Cl 4. Інновації та практика навчання.
Cl 5. Розвиток трудових ресурсів і навчання на робочому місці.
Cl 6. ІКТ, медіа і навчання.
Cl 7. Практико-орієнтовані дослідження.
IMG 7394У конференції взяли участь понад 500 учасників з різних кінців світу. У відсотковому співвідношенні, звісно, найбільше була представлена Західна Європа: Швейцарія, Нідерланди, Фінляндія, Німеччина, Великобританія , Румунія, Естонія, Латвія, Литва; - а також Канада, Австралія та ін. Було і декілька представників із Молдови, Росії, України.
Також у рамках конференції відбувся передпроектний семінар «Професіоналізація підготовки педагогів у різних країнах», в якому взяла участь і проф. Нестеренко Г.О. Головною його метою було попереднє обговорення тематики проектної пропозиції в рамках програми «SCOPES» («Європейська мережа – Східноєвропейські країни та Швейцарія»). У робочій групі – представники навчальних закладів Швейцарії, Румунії, Сербії, Естонії, Латвії, Молдови, України.
Започаткована співпраця обіцяє багато цікавої і конструктивної роботи і практично значущі результати.