Абітурієнту
Опитування
Опитування студентів
Опитування випускників
Опитування стейкхолдерів
Контакти
Телефон: (044) 288-34-67
E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. (028-спеціальність)
Адреса: м. Київ, вул. Пирогова, 9, кімн. 5.5
028 Менеджмент соціокультурної діяльності
Рішенням Вченої ради НПУ імені М.П.Драгоманова від 23 грудня 2010 р. у складі Інституту перепідготовки та підвищення кваліфікації створено кафедру інновацій та інформаційної діяльності в освіті (до 29 вересня 2011 р. – кафедра післядипломної освіти викладачів).
Основна мета діяльності кафедри полягає у забезпеченні навчального процесу щодо розвитку у студентів та слухачів курсів підвищення кваліфікації конкурентоспроможних компетенцій у галузі інноватики, інформаційного аналізу, а також управлінських і діловодних знань, умінь і навичок – за рахунок розробки високоякісного змістовного навчально-методичного й організаційного забезпечення та інтенсивної маркетингової діяльності.
У складі кафедри – 12 викладачів, з яких:
- штатних – 9; внутрішні сумісники – 2; зовнішні сумісники – 1;
- докторів наук – 2;
- кандидатів наук – 8;
- викладачів / асистентів без наукового ступеня – 2;
- віковий ценз: до 30 років – 2; 30–40 років – 4; 40–50 р. – 2; 50–60 р. – 3; понад 60 років – 1.
Якісний показник професорсько-викладацького складу викладачів кафедри становить 83,3 %.
Маючи достатній науковий досвід, висококваліфіковані кадри, кафедра забезпечує необхідні студентам і слухачам умови для здобуття якісно нових знань у галузі освіти на рівні державних та світових стандартів.
Викладачі кафедри постійно займаються саморозвитком. Так, завідувач кафедри Нестеренко Г.О. пройшла підвищення кваліфікації 20.05-20.11.2013 р. (108 год.) за напрямом «Інноваційні навчально-виховні технології у викладанні менеджменту та економічних дисциплін».
Професор кафедри Благодєтєлєва-Вовк С.Л. пройшла стажування в грудні
2013 р. в Національній академії керівних кадрів культури і мистецтв, при кафедрі документознавства та управління соціальними комунікаціями, тема: «Управління інформаційною діяльністю».
Доцент кафедри Соколова С.В. у травні 2014 р. отримала атестат доцента. Готують документи на подання на вчене звання доцента Л.І.Бондарєва та Н.В.Отрох.
28-29 травня 2013 р. викладачі кафедри інновацій та інформаційної діяльності в освіті пройшли навчальний модуль за темою «Освіта в зарубіжних країнах: рівні, форми, документи про освіту». Навчання проводив керівника Центру міжнародної освіти Московського університету імені С. Ю. Вітте Ірина Георгіївна Єфименко.
Доцент кафедри інновацій та інформаційної діяльності в освіті О.Г.Пугачова, 06 червня 2013 р., отримала сертифікат Стендфордського університету про успішне закінчення он-лайн курсу «Social and Economic Networks: Models and Analysis» (Соціальні та економічні мережі: моделі та аналіз), який був проведений в квітні –травні 2013 р. в рамках освітнього проекту «Coursera».
На наступний навчальний рік заплановано підвищення кваліфікації доц. Л.І.Бондаревої та ст. викл. Д.М.Городинської.
З моменту створення кафедри її колективом реалізується низка організаційних, навчально-методичних, наукових ініціатив.
По-перше, організовуються курси підвищення кваліфікації викладачів вищих навчальних закладів. Ці курси продовжуються залишатись відносно новим полем діяльності для університету, з одного боку, у зв’язку з недосконалістю фрагментарністю нормативно-правової бази підвищення кваліфікації педагогів, з іншого, - через відсутність державного замовлення на цей вид освітньої послуги (підвищення кваліфікації здійснюється за рахунок ВНЗ-замовників або фізичних осіб – самих викладачів). Дещо покращив нормативно-правову ситуацію наказ МОН України від 24 січня 2013 року № 48, яким затверджено «Положення про підвищення кваліфікації та стажування педагогічних і науково-педагогічних працівників вищих навчальних закладів», проте багато нюансів, пов’язаних із формуванням напрямів і складання програм підвищення кваліфікації залишається невнормованими.
У зв’язку з цим проводиться активна маркетингова робота із просування послуги на українському ринку. Інформація поширюється щомісячно в інформаційних листах, а також під час проведення освітньо-наукових заходів, конференцій, семінарів, творчих конкурсів для студентів і старшокласників. Поширення інформації про курси включене і як елемент в профорієнтаційну роботу під час візитів у школи, коледжі, технікуми.
З вересня 2013 по червень 2014 рр. було організовано 6 потоків підвищення кваліфікації викладачів за такими напрямами:
Інноватика у викладанні:
– (фізико-математичних дисциплін);
– (природничих дисциплін);
– (менеджменту та економічних дисциплін);
– (соціально-політичних дисциплін);
– (гуманітарних дисциплін);
– (правознавчих дисциплін);
– (романо-германських мов);
– (української мови та літератури);
– (фізичного виховання, спорту та здоров’я людини);
Інноватика у викладанні української мови як іноземної;
Інноватика у викладанні російської мови як іноземної;
Інформаційні технології у викладацькій діяльності;
Управління навчальним закладом;
Педагогіка вищої школи;
Загальна кількість слухачів, які пройшли курси підвищення кваліфікації за 2011-2012 н.р., складає 115 осіб. З них: 90 осіб (78%) з ВНЗ ІІІ-ІV рівень акредитації; 25 осіб (22%) ВНЗ І-ІІ рівень акредитації. Загальна кількість слухачів, які пройшли 2-х тижневі курси підвищення кваліфікації за 2012-2013 н.р., складає 129 осіб. А також 23 особи зараховані на 6-ти місячні курси підвищення кваліфікації. З них: 101 особа (66%) з ВНЗ ІІІ-ІV рівень акредитації; 51 особа (34%) ВНЗ І-ІІ рівень акредитації. Загальна кількість слухачів, які пройшли 3-тижневі курси підвищення кваліфікації за 2013-2014 н.р., складає 124 особи. З них: 84 особи (69%) з ВНЗ ІІІ-ІV рівень акредитації; 40 осіб (31%) ВНЗ І-ІІ рівень акредитації. Продовжують також користуватись попитом піврічні курси підвищення кваліфікації.
Серед них викладачі наступних навчальних закладів: Чернігівський державний інститут права, соціальних технологій та праці, Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв, Східноєвропейський університет економіки і менеджменту, Дрогобицький державний педагогічний університет імені І.Франка, Сумський державний університет, Ужгородський національний університет, Національна академія державного управління при Президентові України, Національний університет фізичного виховання і спорту України, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Національна академія статистики, обліку та аудиту, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, Миколаївський національний університет імені В.Сухомлинського, Сумський національний аграрний університет, Національна академія внутрішніх справ, Київський університет імені Бориса Грінченка, Чернігівський державний технологічний університет, Черкаський інститут банківської справи Університету банківської справи Національного банку України (м.Київ), Український гуманітарний інститут, Національний університет біоресурсів та природокористування України та інші, Державний вищий навчальний заклад «Чернівецький політехнічний коледж», Національний медичний університет ім.. О.О. Богомольця, Технічний коледж Тернопільського національного технічного університету імені Івана Пулюя, Національний університет «Києво-Могилянська академія», Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Кіровоградський державний педагогічний університет імені В.Винниченка, Мелітопольський державний педагогічний університет, Київський національний лінгвістичний університет, Буковинський державний медичний університет, Криворізький коледж економіки та управління ДВНЗ «Київський національний економічний університет ім..В.Гетьмана», Державний вищий навчальний заклад «Київський коледж транспортної інфраструктури», Маріупольський державний університет
У 2013-14 н.р. започаткована активна співпраця в цьому напрямку із Закарпатським угорським інститутом імені Ференца Ракоцці ІІ (м. Берегове), Хмельницьким національним університетом.
Розроблено і вдосконалюються навчально-методичні комплекси для курсів підвищення кваліфікації викладачів усіх напрямів.
Друга ініціатива – відкриття нових спеціальностей і напрямів підготовки студентів.
У травні 2012 р. було отримано дозвіл на набір студентів на навчання за напрямом 6.020105 «Документознавство та інформаційна діяльність» (ОКР «бакалавр», галузь знань 0201 «Культура»). Перший набір студентів за цим напрямів склав у загальній кількості 34 особи (при ліцензійному обсязі 50 осіб, відсутності у 2012-13 н.р. бюджетних місць на цей напрям і мінімальній профорієнтації через пізній термін отримання ліцензії). Серед них 22 студенти зараховано на перший курс (на основі атестату про повну середню освіту) і 12 студентів – на третій курс (на базі диплому молодшого спеціаліста за спорідненими спеціальностями) для навчання за скороченим терміном за окремим навчальним планом.
У результаті успішної профорієнтаційної роботи вже на другий рік - в 2013-14 н.р. - набір на напрям підготовки 6.020105 «Документознавство та інформаційна діяльність» склав 49 осіб: 23 – на повний і 26 – на скорочений термін навчання.
У 2013-14 н.р. проведено акредитацію підготовки бакалаврів напряму 6.020105 «Документознавство та інформаційна діяльність», готуються документи для ліцензування підготовки бакалаврв (заочна форма) і магістрів за цією спеціальністю.
Також у 2013 -14 н.р. успішно проведено ліцензування підготовки магістрів зі спеціальності «Управління інноваційною діяльністю» (ОКР «магістр», напрям підготовки «Специфічні категорії»), справа пройшла затвердження на засіданні ДАК 03 червня 2014 р. Розроблені всі навчальні програми відповідних цій спеціальності дисциплін, викладачі кафедри проводять активну науково-дослідну і методичну роботу за цим напрямом.
На завершальній стадії перебуває ліцензійна справи зі спеціальності «Якість, стандартизація та сертифікація» (ОКР «магістр», напрям підготовки «Специфічні категорії»). Ведеться активна робота зі створення навчально-методичного забезпечення цієї спеціальності.
По-третє, викладачі кафедри беруть активну участь у кадровому, навчально-методичному, організаційному забезпеченні курсів підвищення кваліфікації за іншими, непедагогічними напрямками.
Уже протягом більше 3-х років викладачі кафедри забезпечують викладання на курсах підвищення кваліфікації з напряму «Кадровий менеджмент», розробку і вдосконалення навчально-методичного забезпечення для вище названих курсів підвищення кваліфікації.
Також викладачами кафедри розроблено навчально-методичне забезпечення і, починаючи з 2012-2013 н.р., викладаються окремі модулі для слухачів за напрямом «Психологія для менеджера».
Восени 2012 р. авторським колективом кафедри розроблено 3 нові програми за напрямами:
- «Діловодство (з курсом іноземної мови)»;
- «Фінансовий менеджмент (з курсом іноземної мови»;
- «Інформаційна аналітика (з курсом іноземної мови)».
Програми успішно пройшли конкурс і запропоновані до реалізації.
За програмою «Діловодство (з курсом іноземної мови)» у 2013 р. підвищили кваліфікацію 3 групи слухачів, у 2014 р. (станом на червень) навчається вже друга група слухачів, за програмою «Фінансовий менеджмент (з курсом іноземної мови» у травні 2014 р. випущено першу в цьому році групу слухачів.
У цьому році важливою складовою діяльності колективу кафедри стала міжнародна співпраця. У рамках розробки нових проектних заявок за програмою «Темпус» керівництвом і викладачами кафедри започатковане наукове і навчальне співробітництво із:
- Університетом м. Хільдесхайм (Німеччина),
- Університом Комплутенс (м. Мадрид, Іспанія),
- Новгородським державним університетом імені Ярослава Мудрого (м. Великий Новгород, Росія),
- Санкт-Петербургською академією постдипломної педагогічної освіти (Росія),
- Костромським державним університетом імені М.О.Некрасова (м. Кострома, Росія),
- Рязанським державним університетом імені С.А.Єсеніна (м. Рязань, Росія),
- Мозирським державним педагогічним університетом імені І.М.Шемякіна (м. Мозир, Республіка Бєларусь),
- Щецинським університетом (м. Щецин, Польща);
- та ін. університетами Росії, Бєларусі, Європи.
У складі відповідних консорціумів викладачами кафедри розробленоі подано на конкурс дві проектні пропозиції за програмою «Темпус».
Одна з цих заявок виграла конкурс і НПУ імені М.П.Драгоманова є партнером міжнародного консорціуму з виконання нового Темпус-проекту. Колектив кафедри є основою робочої групи з виконання нового Темпус-проекту 543873-TEMPUS-1-2013-1-DE-TEMPUS-JPCR, що реалізується грудня 2013 р. по листопад 2016 р. Координатор від НПУ імені М.П.Драгоманова –проф. Нестеренко Г.О. У рамках проекту вже ведеться активна робота, пов’язана із соціологічним дослідженням освіти в гетерогенних групах.
З ініціативи викладачів кафедри започаткована конкретна співпраця і підписані рамкові угоди про співробітництво:
- з Московським університетом імені С.Ю.Вітте (Росія) – ведеться співпраця в рамках обміну викладачами на курсах підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників, а також у рамках проведення спільних науково-освітніх заходів і публікації спільних наукових монографій;
- з Університетом Єврорегіональної економіки імені Альчіде де Гаспері (м. Юзефув-Варшава, Польща) – ведеться співпраця в напрямку спільної участі в наукових конференціях та інших заходах на кшталт літньої школи, а також в напрямку обміну студентами. У серпні 2013 р. відбулась поїздка групи студентів НПУ імені М.П.Драгоманова на мовні курси ) англійська, польська мови) до Університету Єврорегіональної економіки. Така ж поїздка планується на серпень 2014 р. Разом із університетом Єврорегіональної економіки нами подано заявку на малий грант Вишеградського фонду.
Активна співпраця започаткована з Інститутом інновацій та бізнесу в Кельцах та Центром сільськогосподарського навчання імені Ядвіги Дзюбіньської (в Голондково), зокрема в рамках спільного проекту в грудні 2013 р. делегація драгоманівців відвідала Польщу. Також була підготовлена спільна монографія. Праця була підготовлена в рамках проекту «Андрагогіка – майбутнє професійної освіти» та фінансована з фондів Європейського Союзу в межах Європейського соціального Фонду «Оперативна програма Людський капітал» (Пріоритет ІХ «Розвиток навичок і компетенцій у регіонах», Діяльність 9.4 «Висококваліфікований персонал системи освіти»).
Наукова праця опублікована польською мовою під редакцією доцента кафедри інновацій та інформаційної діяльності в освіті НПУ імені М.П.Драгоманова Софії Соколової та директора Інституту інновацій та бізнесу в Кельце Магдалени Говдзіньської.
Незважаючи на таку активну міжнародну співпрацю, викладачами кафедри успішно ведеться і науково-дослідна робота за двома напрямами. Перший напрям – ініціативна тематика кафедри – «Управління інноваціями в системі безперервної освіти викладачів ВНЗ», розкривається через такі індивідуальні теми: Менеджмент у викладацькій діяльності; Політика формування інституційних засад управлінської компетенції викладачів; Розширення когнітивних можливостей реципієнтів на основі інноваційних методик викладання і навчання; Мовно-комунікативна компетентність викладачів ВНЗ; Організація мережевої освіти.
Другий напрям – проектна діяльність. Зокрема, викладачами розробляється науково-дослідна робота №15/12-14 «Формування управлінських компетенцій викладача вищої школи», що затверджена МОНмолодьспорт України для виконання на період 2012-2014 рр. (керівник НДР – доктор філософських наук, академік Андрущенко В.П., відповідальний виконавець – проф. Нестеренко Г.О.). На конкурс у 2013 р. від кафедри подано ще один запит на проведення прикладного дослідження, присвяченого мережевим технологіям у формуванню соціального капіталу.
У рамках виконання наукової роботи викладачами кафедри підготовлено і опубліковано низку наукових, навчально-методичних праць, статей, тез доповідей на конференціях. А саме:
- розділи у 2-ох колективних монографіях з питань соціального розвитку, інформаційної цивілізації та соціальних комунікацій;
- 3 навчально-методичних видання (серед них методичні рекомендації до написання курсових робіт для студентів спеціальності «Документознавство та інформаційна діяльність», навчально-методичний комплекс із дисципліни «Архівознавство», навчальний посібник для курсів підвищення кваліфікації викладачів «Музейна педагогіка»);
- 16 статей у фахових наукових виданнях, серед них і в закордонних (напр., «Kultura i Wychowanie» (Łodź, Poland), «Инновационное развитие России: условия, противоречия, приоритеты» и «Научная дискуссия: инновации в современном мире» (г. Москва, Россия), «AKTA FAKULTATIS PHILOSOPHICAE UNIVERSITATIS PREŠOVIENSIS» (Prešov, Slovenia);
- 23 тези доповідей на конференціях, серед яких 22 міжнародні, 1 – регіональна.
Також викладачі беруть активну участь у фахових конференціях, не тільки у закордонних ВНЗ-партнерах (Вища школа педагогіки (м. Бьєнн, Швейцарія), Новгородський університет імені Ярослава Мудрого, Московський університет імені С.Ю.Вітте), але й у провідних університетах України, в яких готують документознавців, наприклад, в Національній академії керівних кадрів культури та мистецтв, Національному університеті культури. Силами кафедри у 2013-2014 рр. було організовано дві Міжнародні науково-практичні конференції «Управлінські компетенції викладача вищої школи». Відповідні збірки опубліковані і представлені в електронному форматі на веб-сторінці кафедри. Публікації викладачів кафедри присвячені головним чином розвитку необхідних компетенцій працівників галузі освіти, документно-інформаційним комунікаціям та їх особливостям у середовищі вищої школи, управлінню інноваційною діяльністю в освіті.
Перспективи наукової діяльності кафедри інновацій та інформаційної діяльності в освіті пов’язані із:
- спрямуванням педагогічного і наукового потенціалу кафедри на підвищення ефективності виконання пріоритетних напрямків навчального процесу і наукової роботи: лекції, практичних занять, написання сучасних підручників, посібників, монографій;
- забезпеченням умов викладачам для створення навчально-методичного забезпечення, здійснення наукової роботи та підготовки лекцій сучасного рівня;
- поглибленням роботи викладачів над навчальними дисциплінами, виданням відповідних навчальних посібників і підручників, фахових монографій;
- розвитком веб-сайту кафедри, розміщенням на ньому навчально-методичних матеріалів, що дозволяють проводити навчання за допомогою різного рівня комп’ютерних технологій;
- активізацією комунікацій кафедри у соціальних мережах, що дозволяє не лише оперативно реагувати на запити студентів, але й підтримувати обмін досвідом із фахівцями інших ВНЗ України та світу;
- забезпеченням сумісності системи післядипломної освіти з європейським ринком освіти і праці;
- сприянням в забезпеченні якості освіти;
- формуванням системи менеджменту якості освіти за європейськими вимогами;
- поліпшенням іміджу кафедри, що сприятиме збільшенню кількості абітурієнтів, а також позитивній реакції на діяльність кафедри з боку потенційних замовників та споживачів освітніх послуг;
- розвитком наукових та ділових контактів із навчальними закладами України і світу.
Науково-педагогічні працівники Інституту та кафедри досліджують актуальні напрямки:
- діловодні та управлінські компетенції викладача вищої школи;
- інформаційний аналіз у маркетинговій діяльності вищого навчального закладу;
- інноватика у підвищенні кваліфікації викладачів та управлінців галузі освіти;
- подальша розробка варіативних моделей післядипломної педагогічної освіти;
- апробація та впровадження інноваційних технологій розвитку освітніх систем вищих навчальних закладів;
- впровадження у систему післядипломної педагогічної освіти проектів професійного розвитку всіх категорій педагогічних працівників;
- проведення різних видів моніторингу якості післядипломної педагогічної освіти та управління освітою;
- забезпечення подальшої модернізації освітньої галузі.
У 2013-2014 рр. більшість з цих напрямків набули оновленого інтегрованого змісту та інноваційних акцентів відповідно до змін, що характеризують розвиток системи освіти в Україні в цілому.
Одним із перспективних напрямів діяльності Інституту перепідготовки та підвищення кваліфікації є надання методично-консультативної та програмно-методичної допомоги вищим навчальним закладам І–ІV рівнів акредитації, державним установам, організаціям з питань підвищення кваліфікації їх співробітників, підготовка нових навчальних програм, планів, курсів для проведення науково-консультативних семінарів та здійснення курсової підготовки з підвищення кваліфікації.
На базі кафедри інновацій та інформаційної діяльності в освіті функціонує Науково-дослідний центр розвитку компетенцій викладачів ВНЗ, який є структурним навчально-науково-дослідним підрозділом Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Метою діяльності центру є науково-дослідне обґрунтування системи компетенцій викладачів ВНЗ; апробація технологій їх формування та розвитку в умовах вітчизняних закладів освіти; здійснення фундаментальних і прикладних міждисциплінарних наукових досліджень на стику менеджменту, педагогіки, соціології та ін. з метою пошуку ефективних способів виявлення та реалізації творчого потенціалу викладача; розробка та впровадження в навчальний процес інноваційних соціальних технологій формування компетенцій викладачів вищої школи з метою підготовки майбутніх педагогів до ефективної роботи в інноваційному середовищі.
Члени кафедр Інституту протягом останнього року брали участь більш ніж у 20 міжнародних, всеукраїнських, регіональних та університетських науково-практичних конференціях. Викладачами кафедри інновацій та інформаційної діяльності в освіті тільки у 2013 р. було підготовлено 4 проектні заявки на гранти Європейського Союзу, розроблено проект НДР на фінансування МОН України. Ведеться активна співпраця з ВНЗ Польщі, Швейцарії, Німеччини, Литви, Росії, Республіки Бєларусь.
Викладачі кафедри інновацій та інформаційної діяльності в освіті постійно займаються власним науковим розвитком, керують аспірантами. Так, завершує написання кандидатської дисертації , присвяченої проблемам текстотворення, доцент кафедри Г.В. Гордієнко. Професор кафедри С.Л. Благодєтєлєва-Вовк успішно закінчила докторантуру і готується до захисту дисертації на здобуття наукового ступеня доктора економічних наук. Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри Л.І.Бондарєва працює над докторською дисертацією з проблематики тренінгових технологій в освіті дорослих. Викладач кафедри О.В. Тишкова завершує написання кандидатської дисертації, присвяченої використанню соціальних мереж в освіті (наук. керівник – проф. Г.О. Нестеренко).
Також викладачі випускової кафедри активно працюють над науково-методичними розробками і отриманням вчених звань. У березні 2014 р. подані до МОН України документи доцента кафедри С.В.Соколової на отримання вченого звання доцента. На осінь 2014 р. заплановане подання документів на отримання вченого звання доцента по кафедрі інновацій та інформаційної діяльності в освіті кандидатами наук Н.В.Отрох і Л.І.Бондарєвою.
До наукової роботи залучаються і студенти напряму підготовки 6.020105 «Документознавство та інформаційна діяльність». Так, вони регулярно беруть участь у фахових конференціях в Національній академії керівних кадрів культури та мистецтв і в Київському національному університету культури та мистецтв, у відповідних збірках опубліковані тези їх доповідей.
У 2013 та 2014 роках студенти напряму взяли участь у Міжнародній науково-практичній конференції «Пріоритетні моделі розвитку економіки та держави в сучасному світі» (м. Москва, РФ), тези також опубліковані.
У серпні 2013 р. група студентів навчалась на мовних курсах в Університеті Єврорегіональної економіки ім. Альчіде де Гаспері (м. Юзефув-Варшава, Польща).
Особливо відповідальні студенти залучені до розробки держбюджетної НДР «Формування управлінських компетенцій викладача вищої школи» на посаді техніка І категорії.
У 2013-14 н.р. кафедра є випусковою для бакалаврів напряму підготовки «Документознавство та інформаційна діяльність» галузі знань 0201 «Культура». З 2014 р. оголошено набір на магістратуру «Управління інноваційною діяльністю» (Специфічні категорії), денна форма, 1,5 роки навчання.
Контингент студентів напряму підготовки «Документознавство та інформаційна діяльність» на початок 2013-2014 навчального року складав: 83 особи денної форми навчання, з них за державним замовленням 10 осіб (12%), за контрактом – 73 особи (88%).
Зарахування студентів на І курс навчання у 2013-2014 н. р. становило 23 особи денної форми навчання, з них за державним замовленням 8 осіб (35%), за контрактом – 15 осіб (65%), кількість випускників ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації, прийнятих на скорочений термін навчання становила 26 осіб денної форми навчання, з них за державним замовленням 2 осіб (8%), за контрактом – 24 особи (92%).
Базова вища освіта за спеціальністю 6.020105 «Документознавство та інформаційна діяльність» забезпечується вивченням циклів нормативних і вибіркових навчальних дисциплін, практичного навчання та науково-дослідної роботи. У цьому році цей напрям успішно пройшов процедуру акредитації.
Згідно навчального плану підготовки бакалаврів з документознавства та інформаційної діяльності, з усіх дисциплін розроблено навчальні програми, структура і зміст яких відповідають освітньо-кваліфікаційній характеристиці, освітньо-професійній програмі та циклу фахової предметної підготовки; робочі програми, до складу яких входять плани семінарських, практичних і лабораторних занять, завдання для самостійної та індивідуальної роботи студентів у варіативних формах (рівень забезпечення навчальними та робочими програмами – 100%).
Засоби діагностики вищої освіти розроблені для всіх дисциплін. Розроблені методичні вказівки для підготовки кваліфікаційних робіт, опубліковані методичні вказівки для написання і оформлення курсових робіт із напряму «Документознавство та інформаційна діяльність». Розроблено і затверджено програму державного іспиту з фаху.
Основу підготовки бакалаврів зі спеціальності 6.020105 «Документознавство та інформаційна діяльність» складає програма, покликана забезпечити освітні заклади фахівцями, які забезпечать:
- виконання спеціальних функцій, пов’язаних з розробкою та впровадженням технологічних процесів документування, роботи з документами і інформацією, організацією інформаційної діяльності;
- вирішення стереотипних, діагностичних проблем з документознавства та інформаційної діяльності;
- прийняття оперативних рішень у межах своєї компетенції та функціональної підготовки;
- керівництво підлеглими, компетенція яких не вище за технічних службовців чи молодших спеціалістів.
Блок нормативних навчальних дисциплін забезпечує фахові управлінські знання в сфері документознавства та інформаційної діяльності у сфері освіти.
Блоки спеціальних, вибіркових дисциплін, практичного навчання та науково-дослідної роботи у сфері документознавства та інформаційної діяльності у сфері освіти дають можливість майбутнім фахівцям розширити та глибше вивчити коло теоретичних проблем, пов’язаних із їх професійним становленням, швидше адаптуватися у сфері конкретної діяльності, ефективніше реалізувати свої професійні знання і творчі здібності.
Підготовка фахівців напряму 6.020105 «Документознавство та інформаційна діяльність» ґрунтується на 100% забезпеченості необхідними навчально-методичними матеріалами та навчальною літературою.
Інформаційне забезпечення навчального процесу в Інституті перепідготовки та підвищення кваліфікації здійснюється з огляду на бібліотечний фонд, науково-методичні матеріали, підготовлені і систематизовані викладачами кафедр НПУ імені М.П. Драгоманова. Поступово наповнюється навчальними матеріалами з усіх дисциплін для студентів і слухачів курсів підвищення кваліфікації веб-сторінка кафедри kiido.npu.edu.ua.
Підготовка бакалавра здійснюється у відповідності з навчально-тематичним планом, навчання за яким надає достатній обсяг знань, необхідних для продовження навчання на рівні спеціаліста та магістра. Комплексний підхід до укладання навчально-тематичного плану підготовки документознавців на рівні бакалавра передбачає проходження ним професійної та практичної підготовки.
Навчально-виховний процес заплановано на 8 семестрів загальною тривалістю 7200 годин, з яких 540 години складає цикл гуманітарної та соціально-економічної підготовки, 990 годин – цикл природничо-наукової та фундаментальної підготовки, 2010 годин – цикл професійної і практичної підготовки, 1410годин – вибіркові дисципліни.
Фахова підготовка бакалаврів з документознавства та інформаційної діяльності має достатній блок дисциплін, безпосередньо присвячених опануванню вмінь для роботи з інформаційними технологіями та системами. Серед цих дисциплін – електронний документообіг, комп’ютерні технології в діловодстві, інформатика та комп’ютерна техніка, комп’ютерні мережі, інтернет-технології та ресурси, редагування ділової документації, організація та управління базами даних та ін.
У рамках вивчення цих дисциплін студенти опановують спеціальні комп’ютерні програми, зокрема: Microsoft Word для створення та редагування документів, додатки Wordart, Equation Editor, Graph, текстовий редактор WordPad, технології машинного перекладу Transfer, Interlingua, Translation Memory, комп'ютерні мережі Microsoft Network, програми Internet Explorer та Netscape Navigator Microsoft Office Access, Microsoft Project у процесі проектування раціональної організації роботи з документами, керування правами доступу до інформації з допомогою програми Microsoft SharePoint Foundation, для створення рекламної продукції: буклетів, плакатів, газет – Adobe Fotoshop, Microsoft Office Corel Draw, Microsoft Office Publisher, використання Microsoft Office Excel в процесі застосування методів активізації творчого мислення (Правило Макси-Мін, Макси-Макс, Міні-Макс), MS Outlook, сервіс Unisender.com, Workflow, веб-середовищі Miniplan, Mindjet Mind Manager, системи електронного документообігу MeDoc, АСКОД, Лоза, СЕД «1С: Зарплата+Кадри» та інші.
Крім випускової кафедри, до викладання дисциплін інформативного циклу залучаються викладачі профільних кафедр НПУ імені М.П.Драгоманова, зокрема, кафедра інформаційних систем і технологій Інституту гуманітарно-технічної освіти та кафедра теоретичних основ інформатики Інституту інформатики.
Напрям підготовки 6.020105 «Документознавство та інформаційна діяльність» був відкритий у НПУ ім. М.П. Драгоманова у 2012 р. Тому оцінювати динаміку контингенту ще досить складно. Але вже під час другого набору було вибрано весь ліцензійний об’єм. На динаміку конкурсу позитивно впливає проведення попередньої профорієнтаційної та агітаційно-рекламної роботи за допомогою електронних ресурсів, а також здійснення бесід із батьками та абітурієнтами під час днів відкритих дверей, проведення конкурсів для старшокласників.
У рамках профорієнтаційної діяльності та з метою пошуку обдарованих студентів колектив кафедри провадить активну співпрацю зі школами м. Києва та України. Крім профорієнтаційних візитів з інформацією про університет та нові спеціальності, що ліцензуються силами кафедри, жвавий відгук у учнів і вчителів викликали проведені творчі конкурси для старшокласників. Так, у листопаді 2013 р. викладачі кафедри провели конкурс творчих робіт старшокласників «Інформація як секрет успіху», за результатами якого комісія визначила по три призери в номінаціях «Публіцистика» і «Мистецтво», також трьох учасників відзначили особливими номінаціями «Мистецький пошук»; «Оригінальність висвітлення теми»; «Знавець української культури».
Колективом кафедри підготовлені буклети з відомостями про спеціальність для абітурієнтів, також ці відомості можна знайти на веб-сторінці кафедри, адміністрація інституту та викладачі кафедр проводять бесіди з випускниками середніх навчальних закладів та вищих навчальних закладів І – ІІ рівня акредитації. Викладачі інституту відвідують навчальні заклади, випускники яких є потенційними абітурієнтами інституту, з метою проведення профорієнтаційних бесід. У 2013-14 н.р. такі бесіди було проведено з учнями навчальних закладів доц. Бондаревою Л.І. в ЗОШ І-ІІІ ступенів № 27, ЗОШ І-ІІІ ступенів № 203,ЗОШ І-ІІІ ступенів № 95, ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1, Коледжі інформаційних технологій та землевпорядкування, Київському технікумі електронних приладів КВНЗ КОР «Коледж культури і мистецтв», Київському індустріально-педагогічному коледжі ім. А. Макаренко м. Києва.
Також проводяться бесіди із батьками випускників шкіл, слухачами МАН про умови вступу та навчання в Інституті перепідготовки та підвищення кваліфікації. Здійснюються екскурсії до Університету груп старшокласників з різних шкіл.
Викладачі кафедри інновацій та інформаційної діяльності в освіті проводили профорієнтаційну роботу на таких заходах як «Імпульс-Ярмарок» вакансій роботодавців м. Київ (8-9 жовтня 2013 р.), Ярмарок вакансій роботодавців м. Бровари (10 жовтня 2013 р.), Щорічна міжнародна спеціалізована виставка «Освіта та кар’єра – 2013» (14-16 листопада 2013 р.), «День відкритих дверей» НПУ ім. М.П. Драгоманова (за планом Університету та ІППК).
Не лише з науковою, але й профорієнтаційною метою, викладачі кафедри взяли активну участь у Міжнародній конференції «Сучасна післядипломна освіта: традиції та інновації» (листопад 2014 р.), інших загальноінститутських та загальноуніверситетських заходах.
Стан практичної підготовки майбутніх фахівців.
Програма комплексної практики з фаху студентів за напрямком підготовки 6.020105 Документознавство та інформаційна діяльність складена на підставі «Положення про проведення практики студентів вищих навчальних закладів України» затвердженого наказом Міністерства освіти України від 8 квітня 1993 р. № 93 (із змінами внесеними наказом від 20.12.94р. № 351), галузевих стандартів вищої освіти України за напрямком підготовки 6.020105 Документознавство та інформаційна діяльність. Одним із важливих напрямків професійної підготовки бакалаврів за напрямком 6.020105 Документознавство та інформаційна діяльність є проведення практики. Практика реалізує завдання щодо закріплення і апробації магістрами навиків виконання посадових обов'язків на основі всього отриманого теоретичного матеріалу протягом навчання.
У рамках організації практичної підготовки студентів-документознавців кафедра співпрацює в звітному навчальному році з такими базами практики: Центральний державний архів вищих органів влади та управління, Державна науково-педагогічна бібліотека України імені В.С. Сухомлинського, Наукова бібліотека Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут», Бібліотека Київського технікуму електронних приладів, Державне підприємство «Український інститут промислової власності», Комунальне підприємство «Головний інформаційно-обчислювальний центр», а також підрозділами НПУ імені М.П.Драгоманова: Наукова бібліотека, канцелярія, архів, відділ ліцензування та акредитації, відділ кадрів, науковий, міжнародний та юридичний відділи, відділ організації наукових досліджень, дирекції Фізико-математичного інституту та Інституту інформатики, навчально-методичний центр Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова.
Метою практичної підготовки є поглиблення та закріплення набутих теоретичних знань з основних професійно-орієнтованих дисциплін, опанування сучасними прийомами та методами діловодства з використанням інформаційних технологій та реалізації їх у практиці органів державної влади та управління, міністерств, відомств, культурно-освітніх закладів, наукових установ, корпорацій, акціонерних товариств, комерційних структур, де передбачено провадити діяльність із використанням документно-інформаційних систем, забезпечуючи управління інформацією.
У 2014 р. році відбудеться перший випуск студентів з напряму 6.020105 «Документознавство та інформаційна діяльність» галузі знань 0201 «Культура». Всі студенти-випускники отримували освітньо-кваліфікаційний рівень «бакалавр» на контрактній формі навчання, тому університет не проводитиме розподіл та їх працевлаштування.
Однак випускова кафедра бере безпосередню участь і допомагає у працевлаштуванні. Частина випускників 2014 р. вже працюють за фахом, успішно поєднуючи навчання із набуттям професійних навичок на конкретному робочому місці. Серед таких випускників – секретар проректора КНУ імені Тараса Шевченка, завідувач канцелярії Київського технікуму електронних приладів, фахівець відділу зв’язків із громадськістю Українського центру оцінювання якості освіти , старший лаборант НПУ імені М.П.Драгоманова.
Виховна робота зі студентами
У комплекс освітніх заходів, які проводяться зі студентами-документознавцями входить виховна робота. Налагоджена система роботи з кураторами, відпрацьовані графіки проведення кураторських годин і відвідування гуртожитків.
Протягом 2013/2014 н.р. у межах Інституту було проведено різноманітні культурно-масові заходи і події, які розкрили таланти студентської молоді та сприяли установленню дружної атмосфери у колективі. Серед них:
• Підготовка і проведення заходу «Міс Інститут-2013»
• Підготовка і проведення інститутського заходу «Дебют першокурсника»
• Участь у відборі претендентів на отримання стипендії Міжнародного фонду ім. М.П. Драгоманова та Фонду «Афганці Чорнобиля» та в університетських заходах щодо вибору стипендіатів
• Організація та підготовка команди студентів ІППК до участі в інтелектуальній грі «Що? Де? Коли?»
• Підготовка і проведення заходу «Нагородження переможців конкурсу творчих робіт старшокласників «Інформація як секрет успіху»
• Участь у підготовці і проведенні університетського заходу «Дебют першокурсника»
• Підготовка до свята Матері, участь у конкурсі «Подарунок для мами»
• Підготовка до виступу пари зі студентки та працівника ІППК у заході «Танцюємо разом»
• Участь у заходах щодо обговорення поселення студентів на наступний навчальний рік
Також протягом року студенти беруть участь у роботі гуртків Центру культури та мистецтв НПУ ім. М. П. Драгоманова.
У контексті соціально-політичних подій цього навчального року було проведено додаткові виховні заходи: Інструктаж щодо техніки безпеки життєдіяльності та поведінки під час надзвичайних подій , Проведення навчання первинної домедичної підготовки, Покладання квітів на Майдані студентами групи 31-ДІД, відповідні виховні бесіди кураторів зі студентами всіх курсів.
06 червня 2014 року
Завідувач кафедри проф. Г.О. Нестеренко