Абітурієнту
Опитування
Опитування студентів
Опитування випускників
Опитування стейкхолдерів
Контакти
Телефон: (044) 288-34-67
E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. (028-спеціальність)
Адреса: м. Київ, вул. Пирогова, 9, кімн. 5.5
028 Менеджмент соціокультурної діяльності
БІБЛІОТЕЧНИЙ МЕНЕДЖМЕНТ І МАРКЕТИНГ
Роль бібліотек у культурному житті суспільства в чому обумовлена їх загальнодоступністю, можливістю безкоштовного користування інформаційно-бібліотечними ресурсами. На цьому заснована соціально-адаптаційна функція бібліотек, їх стабільний вплив на суспільну свідомість та культуру. Бібліотека як культурний інститут характеризується сьогодні ускладненням функціональної спрямованості діяльності. Вперше в історії кардинально переглядаються самі основи існування традиційних бібліотек, постає питання про розширення бібліотечного простору.
Громадським призначенням бібліотеки було і залишається збереження накопичених людством знань, зразків і цінностей місцевої, національної та світової культури, зафіксованих у письмових документах. Крім письмових документів, книг (у тому числі рідкісних і цінних), у фондах бібліотек зберігаються грамплатівки, диски і касети із записами музичних творів, творів кіномистецтва, художнього слова.
Бібліотека виконує стратегічну функцію цитаделі, зберігаючи інформацію, необхідну у разі соціальних потрясінь або техногенних аварій, що забезпечує необхідний запас міцності і дозволяє відновити виробництво. Крім зберігання інформації, бібліотека здійснює її систематизацію та організовує навігацію в світі інформації та знань, поширює культурну спадщину. У сучасних умовах інформаційного суспільства бібліотека переступає межі реального фізичного простору, переходячи в простір віртуальне, виступаючи в ролі повноправного суб'єкта інформаційного простору. Вона працює з неконтрольованим і некерованим потоком електронної інформації, забезпечує звернення знання, його збереження і гарантію дотримання довготривалих стандартів електронних документів, стабільність електронного середовища.
Систематизація та каталогізація письмових джерел, довідково-бібліографічна робота, залучення ресурсів інших установ і бібліотек, задоволення інформаційних потреб людей - всі ці традиційні бібліотечні функції залишаються як і раніше основою інформаційних та знаннєвих процесів у сучасному світі. Все більш помітною стає роль бібліотеки як "громадського місця". Бібліотеки надають свої приміщення для проведення публічних зібрань, стають майданчиками для обговорення нагальних проблем сучасного життя, залучаючи фахівців з різних областей, інтегруючи інтелектуальні ресурси місцевого співтовариства для вирішення злободенних питань. Прагнучи до посилення свого публічного статусу, бібліотеки вживають заходів і до того, щоб зробити це публічне місце максимально комфортним, намагаючись обзавестися власним кафе, затишною м'якими меблями, щоб люди хотіли провести тут своє дозвілля, сховатися від пресингу технологічного світу.
Метою дисципліни є формування в студентів системи теоретичних, методичних знань про організацію, різні види, процеси, технологію бібліотечного менеджменту та маркетингу.
Студенти набудуть знання, уміння та досвід, що включають: знання про теоретичні та практичні проблеми бібліотечного менеджменту та маркетингу; знання, уміння та досвід виконання технологічних процесів адміністративно-управлінської діяльності: методів розробки, прийняття, контроль за виконанням управлінських рішень, управління персоналом, пошук додаткових джерел фінансування; знання та розуміння основних принципів та інструментарію маркетингу в практиці управління бібліотечно-інформаційними установами; знання про організацію бібліотечного маркетингу: маркетинг самої бібліотеки, маркетинг ідей, маркетинг бібліотечно-інформаційних й бібліографічних продуктів та послуг. У результаті вивчення курсу студент повинен знати: понятійно-категоріальний апарат бібліотечного менеджменту та маркетингу та його нормативне забезпечення; основні вітчизняні та зарубіжні дослідження з бібліотечного менеджменту та маркетингу; структуру системи бібліотечного менеджменту та маркетингу, їх мету та завдання, принципи діяльності, суб’єкти, об’єкти, засоби і технологію; – основні функції менеджменту та маркетингу; як здійснювати стратегічне планування діяльності бібліотеки; основні компоненти комплексу бібліотечного маркетингу.
На основі отриманих знань студенти навчаться: використовувати спеціальну термінологію в науково-практичній діяльності; застосовувати теоретичні знання при проходженні практичних занять та у майбутній професійній діяльності; – розробляти стратегічний план діяльності (розвитку) бібліотеки, аналізувати та оцінювати його виконання; визначати місію та пріоритети розвитку бібліотеки; робити аналіз сильних та слабких сторін діяльності бібліотеки; визначати можливості та загрози розвитку бібліотеки; робити аналіз оточення бібліотеки; планувати маркетингову діяльність бібліотеки; планувати, проводити маркетингові дослідження, обробляти їх результати; використовувати результати маркетингових досліджень у практичній діяльності бібліотеки та при розробці стратегії її діяльності.